Sentani sightseeing

13 september 2022 - Sentani, Indonesië

13 september

Na een nacht met enkele pittige onweersbuien eerst weer een eenvoudig maar voedzaam ontbijt: witbrood met jam en een kop koffie; we kunnen er weer tegenaan.

Op naar de markt! We spraken af heen te lopen en terug een taxi te nemen. We weten inmiddels dat je het best een wit busje kunt nemen, dat kost binnen de stadsgrenzen een habbekrats. Na een uurtje lopen komen we op een gigantische overdekte markt waar allerlei soorten groenten en fruit wordt aangeboden door met name vrouwen uit kampongs rond Sentani. Zij krijgen het weer aangeleverd vanuit kampongs iets verder weg. Allemaal goed geregeld en geordend. We kopen, Simone dus 😀, wat uitjes, komkommer en kouseband. Perse niet bij Javaanse maar bij Papua vrouwen.

Op de terugweg in de taxi zien we plotseling Siloam, een winkeltje waar we toch al heen wilden. In Tiau had men nl. gevraagd of we psalmboeken mee wilden nemen. De winkel is goed vergelijkbaar met een evangelische boekhandel in Nederland. We kopen er 6 en besluiten dit als kadootje aan te bieden a.s. zondag als we daar hun kerk dienst hopen te bezoeken. Plan is dat ik wat bemoedigende woorden zal spreken, die Simone dan uiteraard vertaalt, en dat we psalm 23 dan samen gaan zingen.  Mooi om zo ook samen iets te kunnen doen.

Om drie uur zouden we worden opgehaald door ibu Roos en een zoon, om naar de berg buiten Sentani , militair gebied, te gaan om zo te genieten van een mooi uitzicht. Voor die tijd uiteraard eerst even siësta. Tot onze verbazing werden we om twee uur al uit onze slaap gehaald; ze waren er al.....                  Maar niet getreurd, rap ons even klaarmaken en op pad. Geen enkel oponthoud door militair gedoe gelukkig. En het mag gezegd: het uitzicht vanaf de Heaven genoemde plek was prachtig.       Na ongeveer een uur genoten te hebben weer terug .

Vervolgens nog een poging gewaagd om een plaatselijke prepaid simkaart te bemachtigen, maar dat wilde niet lukken. Het kopen wel, maar het laten registreren in deze winkel niet. De reden werd niet helemaal duidelijk. Nou ja, je kunt ook niet altijd alles hebben.               Morgen op naar Merauke, wekker op 5.00 uur of zo, en wie weet daar wellicht meer succes.

1. Dieke Kamsma:
    Wateren prachtig uitzicht!
  2. Fangnanja:
    13 september 2022
    Elke dag is een avontuur op zich. Mooi, zegen en geniet.
  3. Simone:
    13 september 2022
    Wow bijzonder weer! Zo leuk om mee te kunnen leven/lezen vanaf hier!! Goeie reis morgen!
  4. Jan Korterink:
    13 september 2022
    Ik volg jullie reis met grote belangstelling. Mooi om tussen de regels door de verschillende culturen al te kunnen lezen.
    En wat een prachtige beelden
  5. Margreet Klapwijk:
    13 september 2022
    Wat een prachtige foto's! Fijn om een beetje meegenomen te worden.
  6. Alies:
    13 september 2022
    Prachtig en ontroerend, mijn lieve tante.....en oom😉
  7. Aly Dijkhuizen:
    13 september 2022
    Wat sta je te glimmen op de markt, Simone!
  8. Ruud:
    13 september 2022
    Maar waar o waar is de ui nu toch gebleven.
  9. Jan-Jelte:
    14 september 2022
    Super!
  10. Harma:
    15 september 2022
    Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen