Sentani sightseeing

13 september 2022 - Sentani, Indonesië

13 september

Na een nacht met enkele pittige onweersbuien eerst weer een eenvoudig maar voedzaam ontbijt: witbrood met jam en een kop koffie; we kunnen er weer tegenaan.

Op naar de markt! We spraken af heen te lopen en terug een taxi te nemen. We weten inmiddels dat je het best een wit busje kunt nemen, dat kost binnen de stadsgrenzen een habbekrats. Na een uurtje lopen komen we op een gigantische overdekte markt waar allerlei soorten groenten en fruit wordt aangeboden door met name vrouwen uit kampongs rond Sentani. Zij krijgen het weer aangeleverd vanuit kampongs iets verder weg. Allemaal goed geregeld en geordend. We kopen, Simone dus 😀, wat uitjes, komkommer en kouseband. Perse niet bij Javaanse maar bij Papua vrouwen.

Op de terugweg in de taxi zien we plotseling Siloam, een winkeltje waar we toch al heen wilden. In Tiau had men nl. gevraagd of we psalmboeken mee wilden nemen. De winkel is goed vergelijkbaar met een evangelische boekhandel in Nederland. We kopen er 6 en besluiten dit als kadootje aan te bieden a.s. zondag als we daar hun kerk dienst hopen te bezoeken. Plan is dat ik wat bemoedigende woorden zal spreken, die Simone dan uiteraard vertaalt, en dat we psalm 23 dan samen gaan zingen.  Mooi om zo ook samen iets te kunnen doen.

Om drie uur zouden we worden opgehaald door ibu Roos en een zoon, om naar de berg buiten Sentani , militair gebied, te gaan om zo te genieten van een mooi uitzicht. Voor die tijd uiteraard eerst even siësta. Tot onze verbazing werden we om twee uur al uit onze slaap gehaald; ze waren er al.....                  Maar niet getreurd, rap ons even klaarmaken en op pad. Geen enkel oponthoud door militair gedoe gelukkig. En het mag gezegd: het uitzicht vanaf de Heaven genoemde plek was prachtig.       Na ongeveer een uur genoten te hebben weer terug .

Vervolgens nog een poging gewaagd om een plaatselijke prepaid simkaart te bemachtigen, maar dat wilde niet lukken. Het kopen wel, maar het laten registreren in deze winkel niet. De reden werd niet helemaal duidelijk. Nou ja, je kunt ook niet altijd alles hebben.               Morgen op naar Merauke, wekker op 5.00 uur of zo, en wie weet daar wellicht meer succes.